[2010] Shoot The Rapids, Cedar Point

[2010] Shoot The Rapids, Cedar Point

Berichtdoor Coaster Ed op do sep 03, 2009 16:05

Het nieuws is net officieel bekend gemaakt door Cedar Point:

Meer info kun je vinden op: Cedarpoint.com

Cedar Point Announces New Water Ride for 2010 Season

SANDUSKY, Ohio – Grab your paddles and climb aboard the newest river-ride adventure this side of the Appalachians! Shoot the Rapids, an all-new family water ride, will rise above Cedar Point’s rustic Frontier Trail when it makes a splash on Opening Day 2010.

During the 2,100-foot-long journey, adventurers will travel through a wooded area and around an illegal still used for brewing sweet-tasting elixir, all while encountering surprise water elements and special effects. Guests will navigate the waters aboard a 10-passenger boat. Riders will be seated in five rows of two and will be secured by individual over-the-head lap bars.

The excitement builds when the boats ascend one of two lift hills. The first and largest hill will be 85 feet tall and will drop riders down onto Millennium Island at a 45-degree angle. The second hill will be 49 feet tall and will end with a dramatic “shoot” through water rapids and rockwork.

Guests on the Frontier Trail can keep their feet planted on dry land and watch as riders complete their wet and wild trek down the final drop.

“Shoot the Rapids will instantly become a family favorite,” said John Hildebrandt, vice president and general manager of Cedar Point. “Our guests wanted another option to cool off on warm summer days. We listened, and Shoot the Rapids will deliver the perfect combination of refreshment, thrills and new memories at Cedar Point.”

Shoot the Rapids will cost more than $10.5 million to build and will be the most expensive water ride ever built at Cedar Point. It will have a capacity of approximately 1,200 riders per hour. The ride will last three minutes. A rider height requirement has not yet been determined and will be released at a later date. The ride was designed and manufactured by IntaRide LLC of Glen Burnie, Md., the same company that built the Maverick, Top Thrill Dragster and Millennium Force roller coasters and the Thunder Canyon river-rafting ride.

Ready to take a ride? Please visit cedarpoint.com for a computer animation of Shoot the Rapids, plus construction updates and photos, a live construction webcam, video blogs and more.

Afbeelding

Afbeelding

Parken 2010: Gedaan 0
* Laatste = Animal Kingdom (09), Volgende = ???

Kermissen 2010: Gedaan 5
* Laatste = Minden (DE) - Volgende = Nordhorn (DE)

Coaster Counter:
* Gedaan= 192, Staal = 174, Hout = 18, Parken = 47

Planning '10:
* Misschien de TP UK Trip
Coaster Ed
CV Freak

Re: [2010] Shoot The Rapids, Cedar Point

Berichtdoor Geoftj op do sep 03, 2009 17:50

Riders will be seated in five rows of two and will be secured by individual over-the-head lap bars.

Op een waterattractie :scared: :giftig: Als je het daar al niet veilig genoeg meer vindt met gewone lap bars, dan moet je zelfs op de paardenmolen nog minstens lapbars aandoen... :huh: Intamin snapt het echt niet hé :mokkig:

Nuja, verder lijkt het me een vrij goedkoop ogende aankoop en een vrij saai ritverloop (oké, je gaat vol onder een waterval enzo, maar erg spannend ziet het er niet uit. Zeker niet met die vreselijke beugels en dat voor een investering van meer dan 10miljoen :scared: Ik vind het gek.

EDIT: excuus... Als die video een beetje klopt, dan zullen er geen schouderstukken aan te pas komen en dan hoop ik dat dergelijke beugels ook worden toegepast op bijvoorbeeld die nieuwe coaster voor Kings Dominion.
Geoftj
CV Freak

Berichtdoor Coaster Ed op do sep 03, 2009 18:02

@ Geoftj, je hebt je zelf al gecorrigeerd.
Het zijn inderdaad geen schouderbeugels, maar heupbeugels welke vast zitten aan de stoelen.
De beugels zijn vergelijkbaar met die van Blue Fire (EP) en Pilgrim's Plunge (Holiday World) heeft ook precies dezelfe.

Hier kun je ze misschien beter zien:
Afbeelding
Parken 2010: Gedaan 0
* Laatste = Animal Kingdom (09), Volgende = ???

Kermissen 2010: Gedaan 5
* Laatste = Minden (DE) - Volgende = Nordhorn (DE)

Coaster Counter:
* Gedaan= 192, Staal = 174, Hout = 18, Parken = 47

Planning '10:
* Misschien de TP UK Trip
Coaster Ed
CV Freak

Berichtdoor Mike op do sep 03, 2009 21:03

dat ding in holidaypark vond ik maar tegenvallen, hopen dat dit een stuk beter is anders hadden ze beter mack in kunnen schakelen
Done : Europapark 4x, Holidaypark 1x, Walibi World 2x, Efteling 1x, Duinrell 1x, bobbejaanland 1x, Avonturenpark Hellendoorn 4x, Parque De Atracciones 1x, Parque Warner Madrid 2x, Steinwasen Park 1x.
Coming : Walibi
Mike
Moderator

Berichtdoor Wouter op do sep 03, 2009 21:47

Holiday World bedoel je? :tong: Die vond ik ook minder, hopelijk wordt deze beter maar ik ben er bang voor...
Let's go
Wouter
Moderator

Berichtdoor Wouter op do feb 11, 2010 19:39

Afbeelding
Let's go
Wouter
Moderator

Berichtdoor Mike op do feb 11, 2010 19:46

Hoeraa tis in aanbouw. ik weet nou nog steeds niet of ik die dingen wel gaaf vind maargoed! beter iets dan niets.
Done : Europapark 4x, Holidaypark 1x, Walibi World 2x, Efteling 1x, Duinrell 1x, bobbejaanland 1x, Avonturenpark Hellendoorn 4x, Parque De Atracciones 1x, Parque Warner Madrid 2x, Steinwasen Park 1x.
Coming : Walibi
Mike
Moderator

Berichtdoor Wouter op wo feb 17, 2010 20:14

Wat betere foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Let's go
Wouter
Moderator

Berichtdoor Ronald op wo feb 17, 2010 20:46

Krijg meer het idee van het volgen van het bouwen van een log flume dan een half achtbaan|splash XD

Het is natuurlijk nog niet af, dus ik zeg niet teveel :P
Ronald
CV Freak

Berichtdoor John op wo feb 17, 2010 21:34

Ik kan er ook nog niet echt warm van worden.. We zullen zien. Wellicht is het een heel vet ding :)
Afbeelding
John
Moderator

Berichtdoor Wouter op za feb 20, 2010 18:08

Het gaat snel in Cedar Point:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Let's go
Wouter
Moderator

Berichtdoor Youri op za feb 20, 2010 19:34

En in een keer staat daar bijna de hele baan!

Ik weet nog niet wat ik nou van moet vinden.. :rolleyes:
Vorig : Disneyland Paris, Walt Disney Studios, Fort Fun, Europapark, Walibi België, Preview Joris en de Draak, Efteling, Mirabilandia, Zoomarine, Gardaland, Movieland Studios, Europapark
Next : Heidepark Soltau!

Teller : 110!
Youri
CV Freak

Berichtdoor Wouter op ma jun 14, 2010 7:43

Hij zou al in mei openen, maar door problemen is dit uitgesteld. Nu zijn de eerste testritten met personen (personeel) wel een feit.
Let's go
Wouter
Moderator

Berichtdoor Max op ma jun 14, 2010 22:37

dat ding gaat stiekem best wel hoog
Afbeelding
Max
Moderator

Berichtdoor John op di jun 22, 2010 9:46

Een beetje een flauwe splash, maar daar wordt je meestal wel zeiknat van. Dat is beter. En de theming ziet er echt wel mooi uit, vind ik persoonlijk.
Afbeelding
John
Moderator

Volgende

Keer terug naar Overig