[2010] Joris en de Draak - Efteling

[2010] Joris en de Draak - Efteling

Berichtdoor Goliath_M op ma aug 03, 2009 22:43

Sinds vandaag is er langzaam begonnen aan de sloop van de Pegasus, zo is de 1e trein al van de baan gehaald. Ook waren er voorbereidingen om de 2e trein eraf te halen. Alle verlichting, de 2 vlaggenmasten en de camera boven op de lifthill zijn verwijderd. Op de dam voor de Pegasus staat sinds vandaag een aankondigingsbord voor Joris en de Draak.

Bij deze de eerste foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het aankondigingsbord:

Afbeelding
Afbeelding
Goliath_M
CV Member

Re: [2010] Joris en de Draak - Efteling (Sloop Pegasus)

Berichtdoor Geoftj op di aug 04, 2009 9:21

"Kies dan voor water of vuur" Volgens mij geeft dit weer dat jij (in welke trein je ook zit) een draak bent, een waterdraak of vuurdraak en dat het niet een racer zal zijn tussen Joris e.d.D.
Ik ben erg benieuwd naar de uiteindelijke layout en hoe het zal zijn om een andere baan dan de Pegasus te zien aan de VHE. Hopelijk kunnen ze inderdaad tegen zomer 2010 J.e.d.D. werkende krijgen en niet een VHE-scenario krijgen (wat me sterk zou lijken, maar je weet nooit).
Ik volg het alleszins op de voet :)
Geoftj
CV Freak

Berichtdoor Daan op di aug 04, 2009 11:58

Nee, dan moet je wel goed lezen Geof, want er staat duidelijk op dat bord: treed in de voetsporen van Joris. Dus niet in de voetsporen van de draak. Water en vuur zijn gewoon de wapens waarmee je de draak moet verslaan.
Nelly the elephant packed her trunk and said goodbye to the circus
off she went with a trumpetytrump, trumptrumptrump!
Daan
Moderator

Berichtdoor Geoftj op di aug 04, 2009 15:12

Ohja. Verkeerd gelezen.
Geoftj
CV Freak

Berichtdoor Drakenjaeger op zo aug 09, 2009 12:19

Water en vuur staat voor de rode en groen/blauwe wagens waarmee de race word afgelegt, waarschijnlijk om de draak te verslaan ja. zo had ik het nog niet bekeken. :vrolijk:

Concept art:
Afbeelding

Opening: 1 juni 2010
Snelheid: 75 km/h
Lengte: 700 meter per track, 1400 totale track(het is niet officieel bevestigt dat er 2x 700 meter track is. De officiele lengte is 1400, maar het lijkt me sterk dat de Efteling er 2x 1400 meter bouwt. de baan is met 700 meter de helft van de pegasus langer.)
Hoogte: 25 meter
Capaciteit: 950 x2 ph
Treinen: 4, 2 rode en 2 Blauwe/groene.
Minimale passagierslengte: 1,10 m
Idee: Olaf Vugts
Ontwerp: Karel Willemen
De mogelijke bouwer van de baan: Great Coasters International, GCI!(nog niet officieel bevestigd, maarzou wel in het park gezien zijn.)
Muziek: on-board
Drakenjaeger
Pre-Member

Berichtdoor Mike op zo aug 09, 2009 12:53

Dat ziet er iig al goed uit, vooral de onboard music lijkt me tof. nu weet ik toch wel bijna zeker dat gci het gaat worden, aangezien ze net een coaster hebben geopend met onboard music (terminator) dus voor mij is het al zeker. ik kijk er erg naar uit, pegasus altijd al een onding gevonden, ben heel blij dat ie verdwijnt
Done : Europapark 4x, Holidaypark 1x, Walibi World 2x, Efteling 1x, Duinrell 1x, bobbejaanland 1x, Avonturenpark Hellendoorn 4x, Parque De Atracciones 1x, Parque Warner Madrid 2x, Steinwasen Park 1x.
Coming : Walibi
Mike
Moderator

Berichtdoor Geoftj op zo aug 09, 2009 13:25

Het is niet omdat GCI een coaster heeft geopend met onboard muziek, dat KumbaK het niet ook kan hé ;)

Ik ben erg blij dat er een nieuwe (2 zelfs) coaster komt, maar hopelijk komen ze op tijd! Overigens lijkt het me prachtig als ze daar ook echt een enorme draak zullen zetten, maar dan mag hij niet overdreven zijn, anders vallen de achtbanen ook in het niet.
Geoftj
CV Freak

Berichtdoor Mike op zo aug 09, 2009 13:30

dat weet ik. maar tis wel toevallig dat ze net zoiets hebben geopend. en dat de efteling dat weet, en mensen van gci naar het park laat komen om te komen kijken. plus dat nederland al een GCI heeft waar iedereen ontzettend enthausiast over is. dus ja ! vergelijk recensies over DVH met met troy.
Done : Europapark 4x, Holidaypark 1x, Walibi World 2x, Efteling 1x, Duinrell 1x, bobbejaanland 1x, Avonturenpark Hellendoorn 4x, Parque De Atracciones 1x, Parque Warner Madrid 2x, Steinwasen Park 1x.
Coming : Walibi
Mike
Moderator

Berichtdoor michielh3 op zo aug 09, 2009 14:57

Ik hoop dan wel dat ze de muziek iets beter afstemmen dan dat dit in Terminator het geval was ..

In de ride zelf ( lifthill / rit ) hoorde je bijna niks , en op het einde ( remmen en station ) werd je bijna doof , zo hard stond het ..
( in dat geval vond ik het in X2 beter verstaanbaar , maargoed dit is een heel andere type... )

En een GCI zou prachtig zijn , en nu maar hopen dat het eindelijk weer eens een goede aanwinst is voor de efteling en niet gaat tegenvallen zoals DVH. :)
Parken: Attractiepark Slagharen (3x); Disneyland Resort Paris (1x); De Efteling (1x); Drievliet (1x); Duinrel (1x);( Europa Park (1x); Futuroscope (2x) Movie Park Germany (4x); Parc Asterix (3x); Phantasialand (1x)/Wintertraum (1x); Six Flags Magic Mountain (1x); Walibi Belgium (1x); Walibi World (2x)

Achtbanen: 67 (60 Staal, 7 hout )
michielh3
CV Freak

Berichtdoor Wouter op zo aug 09, 2009 15:04

Mij lijkt onboard music bij een houten achtbaan ook helemaal niks! Het geluid van een houten achtbaan is veel mooier dan een muziekje, die luister ik wel ergens anders maar niet in een houten achtbaan. Onboard music is wat voor stalen achtbanen, maar niet op houten vind ik persoonlijk.

Ik ben benieuwd naar deze houten achtbaan, dat zeker wel!
Let's go
Wouter
Moderator

Berichtdoor Daan op zo aug 09, 2009 15:42

Wat een capaciteitsmonster voor de Efteling. 1900 man per uur, das nogal wat!
Daan
Moderator

Berichtdoor Geoftj op zo aug 09, 2009 16:02

Ik ben het eens met Wouter. Onboard muziek op een woody slaat nergens op in mijn ogen. Het voegt niets toe, want de lifthill en track maken ongelooflijk veel lawaai, dus je hoort er niets van. Bovendien is het net zalig om dat geluid van dat hout te horen vind ik :) Gewoon laten, geen muziekjes, tenzij in het station.
Geoftj
CV Freak

Berichtdoor John op zo aug 09, 2009 16:26

Ik vind muziek op een coaster sowieso helemaal niks. Elk achtbaan geluid verslaat muziek op een coaster anytime.
Afbeelding
John
Moderator

Berichtdoor Geoftj op zo aug 09, 2009 16:51

Ik moet zeggen dat ik het op Rock'n'Rollercoaster, Space Mountain: Mission 2 en Vogelrok erg goed hoor! Daarin is de muziek luid genoeg (of de achtbaan stil genoeg) om de muziek te horen.
Maar muziek is niet nodig op een coaster, tenzij indoors, daar is het een fijne toevoeging.
Geoftj
CV Freak

Berichtdoor Daan op zo aug 09, 2009 17:25

Bij Vogelrok en Rock n Rollercoaster voegt het wel wat toe, maar dat komt door het samenspelen van muziek en effecten tijdens de rit. Bij BlueFire fond ik de muziek onboard echt kut, had geen enkel nut ook...
Daan
Moderator

Volgende

Keer terug naar Coasters