Even mijn eigen mening op basis van vandaag:
Was een prima dagje in Toverland. Goed geamuseerd, jammer genoeg niet echt met de nieuwe attracties.
Het verhaal van Caroline Maessen tijdens de opening was leuk. Ik vond het aan de ene kant leuk dat het geen stijve, commercieel-gerichte teksten waren waarin werd verteld hoe groot men wilde worden (wat ze ook kunnen worden) en waarin men tot in de details op de attractie in ging, het was meer een verhaal waarin zij vertelde over het verhaal achter het ontstaan van het park en hoe de visie van de familie Maessen het park en ook deze attractie hebben voortgedreven. Aan de andere kant werd het mij af en toe wel iets te persoonlijk en melodramatisch, erg vond ik het echter niet. Wel opvallend dus. Maessen is wel spontaan en ontzettend boeiend om naar te luisteren. Ze had mijn aandacht van minuut 1 tot einde, dan verdien je een pluim! (normaal lig ik met dit soort dingen na 5 tellen al in slaap van verveling)
Doorgelopen naar het nieuwe themagebied, in één woord: schitterend!
Je merkt aan iedere vierkante centimeter dat Toverland dit tot in de perfectie heeft willen afwerken. Qua thematisering gaat dit park heel hard op weg naar Europese topnormen met hun nieuwe attracties. Alleen bij die paarden is het nog wat kaal, maar dat groeit vanzelf wel de komende maanden.
Na de officiële opening met die geluksogen (leuk bedacht!) konden we zelf ook een ritje mee pikken. Nou had ik eigenlijk vrijwel geen verwachtingen, ondanks dat ik gisteren van een paar medewerkers hoorde die hem al hadden gedaan dat ie "onvoorstelbaar vet is" etc. Als dat al onvoorstelbaar vet is wil ik niet weten wat die mensen van een ritje Troy vinden.
Laat ik maar eerlijk zijn, ik vond er echt geen drol aan. Kan de thematisatie en de onride-muziek niets aan doen helaas. Er werd meer airtime beloofd dan in Troy, maar als je dat verwacht kom je ontzettend bedrogen uit. Het is niet meer dan een gewoon schommelschip, punt uit. Die paarden zijn vast leuk voor de kleintjes maar zoiets is verder ook niet aan mij besteed.
Om nou te zeggen dat je speciaal hiervoor naar Toverland moet gaan: nee. Bij Toverland weten ze dat denk ik zelf ook wel. Maar dit is een stap in de goede richting. De manier waarop ze ook moeite steken in de kleine attracties en zich als pretpark op deze manier door blijven ontwikkelen is hartverwarmend. Daarom een dikke pluim voor Toverland.
En wil bij deze ook het park bedanken voor de uitnodiging, het mooie weer, de hapjes en drankjes en de gezellige dag. Graag zsm weer