Toverland opent 2 nieuwe attracties

Toverland opent 2 nieuwe attracties

Berichtdoor CoastervisionCrew op do jul 08, 2010 20:28

Vandaag presenteerde Toverland vol trots 2 nieuwe attracties aan het publiek: Scorpios en De Paarden van Ithaka. De attracties openden vandaag hun poorten voor pers en publiek met een feestelijke opening.

In slechts 4 maanden tijd werd dit project gerealiseerd en het resultaat mag er zijn: 2 unieke attracties, volledig in het thema dat naadloos aansluit bij het gebied van de houten achtbaan Troy.
Het schommelschip Scorpios is een nieuwe eyecatcher in het park, gelegen tussen Troy en Boosterbike torent het schip al gauw boven de heuvels uit. Caroline Maessen (Directrice Toverland) vertelt dat de attractie symbool staat voor Toverland: "Voor de hele familie, maar toch ook een beetje spannend!". De Paarden van Ithaka is een attractie meer gericht op de jongere bezoekers van Toverland.

Na een mooie openingsspeech van Caroline Maessen voor pers, zakenrelaties en familie en nadat de geluksoogjes in het water werden gegooid (een oud-Grieks ritueel wat geluk zal brengen voor de toekomst) werd het nieuwe gebied met de attracties officieel voor geopend verklaard.

Caroline Maessen liet weten dat dit slechts het begin is, een tussenstap voor een groter project. Toverland geeft hiermee een duidelijk signaal af dat men nog lang niet klaar is met uitbreiden.

Hieronder enkele foto's van de officiële opening vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Report

Wij willen namens Coastervision Toverland bedanken voor de uitnodiging en de fijne dag, en graag tot 2012!
Afbeelding
CoastervisionCrew
Beheerder

Re: Toverland opent 2 nieuwe attracties

Berichtdoor Daan op do jul 08, 2010 20:47

Even mijn eigen mening op basis van vandaag:

Was een prima dagje in Toverland. Goed geamuseerd, jammer genoeg niet echt met de nieuwe attracties.

Het verhaal van Caroline Maessen tijdens de opening was leuk. Ik vond het aan de ene kant leuk dat het geen stijve, commercieel-gerichte teksten waren waarin werd verteld hoe groot men wilde worden (wat ze ook kunnen worden) en waarin men tot in de details op de attractie in ging, het was meer een verhaal waarin zij vertelde over het verhaal achter het ontstaan van het park en hoe de visie van de familie Maessen het park en ook deze attractie hebben voortgedreven. Aan de andere kant werd het mij af en toe wel iets te persoonlijk en melodramatisch, erg vond ik het echter niet. Wel opvallend dus. Maessen is wel spontaan en ontzettend boeiend om naar te luisteren. Ze had mijn aandacht van minuut 1 tot einde, dan verdien je een pluim! (normaal lig ik met dit soort dingen na 5 tellen al in slaap van verveling)

Doorgelopen naar het nieuwe themagebied, in één woord: schitterend!
Je merkt aan iedere vierkante centimeter dat Toverland dit tot in de perfectie heeft willen afwerken. Qua thematisering gaat dit park heel hard op weg naar Europese topnormen met hun nieuwe attracties. Alleen bij die paarden is het nog wat kaal, maar dat groeit vanzelf wel de komende maanden.

Na de officiële opening met die geluksogen (leuk bedacht!) konden we zelf ook een ritje mee pikken. Nou had ik eigenlijk vrijwel geen verwachtingen, ondanks dat ik gisteren van een paar medewerkers hoorde die hem al hadden gedaan dat ie "onvoorstelbaar vet is" etc. Als dat al onvoorstelbaar vet is wil ik niet weten wat die mensen van een ritje Troy vinden.
Laat ik maar eerlijk zijn, ik vond er echt geen drol aan. Kan de thematisatie en de onride-muziek niets aan doen helaas. Er werd meer airtime beloofd dan in Troy, maar als je dat verwacht kom je ontzettend bedrogen uit. Het is niet meer dan een gewoon schommelschip, punt uit. Die paarden zijn vast leuk voor de kleintjes maar zoiets is verder ook niet aan mij besteed.

Om nou te zeggen dat je speciaal hiervoor naar Toverland moet gaan: nee. Bij Toverland weten ze dat denk ik zelf ook wel. Maar dit is een stap in de goede richting. De manier waarop ze ook moeite steken in de kleine attracties en zich als pretpark op deze manier door blijven ontwikkelen is hartverwarmend. Daarom een dikke pluim voor Toverland.

En wil bij deze ook het park bedanken voor de uitnodiging, het mooie weer, de hapjes en drankjes en de gezellige dag. Graag zsm weer :)
Nelly the elephant packed her trunk and said goodbye to the circus
off she went with a trumpetytrump, trumptrumptrump!
Daan
Moderator

Berichtdoor Wouter op do jul 08, 2010 20:56

Ik had hem gisteravond al gedaan, maar echt bijzonder vond ik hem ook niet.
Het is zeker een leuke toevoeging en weer een stap in de goede richting betreft het worden van een volwaardig pretpark voor jong en oud, maar verder was het misschien iets te groots aangekondig tegenover wat je ervoor terug krijgt.

Airtime krijg je wel degelijk, maar het is niet meer dan een gewoon ander schommelschip terwijl de hellingshoek volgens de feiten maarliefst 15 graden stijler moet zijn. Dit merk je helaas niet terug in het schip zelf.

Het klinkt allemaal best wel negatief, maar zo bedoel ik het helemaal niet. Het is een leuke toevoeging, maar verder niet heel bijzonder.
Let's go
Wouter
Moderator

Berichtdoor Coasterlight op do jul 08, 2010 23:04

Wat ik mij nu afvraag hé... Hebben jullie jezelf ook flink afgezet toen je op de achterste rij zat? (En dan je voeten tegen die balk aan die over de vloer loopt)
Gisteren heb ik dat namelijk met een aantal gedaan, en als we ons niet vasthielden zouden ze ons nu uit die bak kunnen schrapen. Dat ding heeft echt wel vette airtime!
Coasterlight
CV Insider

Berichtdoor Daan op do jul 08, 2010 23:38

Hebben we gedaan. Was ook vrij weinig aan.
Daan
Moderator

Berichtdoor Max op vr jul 09, 2010 0:01

wat daan zegt, gewoon normale schommelschip airtime, misschien heb je dat nog nooit in een ander schommelschip gedaan maikel?? maar t is gewoon 'just another bounty' :rolleyes:
Afbeelding
Max
Moderator

Berichtdoor Coasterlight op vr jul 09, 2010 10:05

Ik heb er een flink aantal gedaan, van kleintjes tot grote.. Toch jammer dat die bij jullie tegenviel. Ik vind 'm zelf toch behoorlijk spectaculair! :glimlach:
Coasterlight
CV Insider

Berichtdoor Daan op vr jul 09, 2010 11:02

Ik ken maar 1 schommelschip dat spectaculair is en echt leuk, dat is de halve maen in de Efteling. De rest is het doen niet echt waard.
Daan
Moderator

Berichtdoor Youri op vr jul 09, 2010 13:05

Eens! :sleep:

Al ben ik toch best benieuwd naar deze..
Vorig : Disneyland Paris, Walt Disney Studios, Fort Fun, Europapark, Walibi België, Preview Joris en de Draak, Efteling, Mirabilandia, Zoomarine, Gardaland, Movieland Studios, Europapark
Next : Heidepark Soltau!

Teller : 110!
Youri
CV Freak

Berichtdoor Mike op za jul 10, 2010 12:08

Hele goede reportage, ik vond het heel jammer dat ik er niet bij kon zijn. maar nu heb ik toch het idee dat ik er een beetje bij was en niks gemist heb! echt goed gedaan jongens!
Done : Europapark 4x, Holidaypark 1x, Walibi World 2x, Efteling 1x, Duinrell 1x, bobbejaanland 1x, Avonturenpark Hellendoorn 4x, Parque De Atracciones 1x, Parque Warner Madrid 2x, Steinwasen Park 1x.
Coming : Walibi
Mike
Moderator

Berichtdoor Youri op za jul 10, 2010 15:59

Leuke reportage! :)

De puntjes daar nog op de I zetten en dan is 'ie helemaal top!
Vorig : Disneyland Paris, Walt Disney Studios, Fort Fun, Europapark, Walibi België, Preview Joris en de Draak, Efteling, Mirabilandia, Zoomarine, Gardaland, Movieland Studios, Europapark
Next : Heidepark Soltau!

Teller : 110!
Youri
CV Freak

Berichtdoor Daan op za jul 10, 2010 16:44

Als je een fatsoenlijke microfoon koopt is ie helemaal geweldig. Echt een ongelofelijk vette reportage, boven verwachting gaaf! Beelden zijn erg fraai namelijk!

Toch jammer dat je geen gebruik hebt gemaakt van mijn diepte-interviews :mokkig: :P
Daan
Moderator

Berichtdoor Coasterlight op za jul 10, 2010 20:38

Leuke reportage! :glimlach:

Vandaag vanaf 3 uur kreeg ik ook Ithaka geleerd, tussendoor ook nog Scorpios!
Het nadeel is gewoon dat dat bedieningspaneel tot nu toe vol in de zon staat! :scared:
Coasterlight
CV Insider

Berichtdoor Bas op zo jul 11, 2010 12:18

Leuk filmpje mannen! Die Europa-Park beelden van Max maken het echt af :lachen: Leuk om jullie te treffen en nog even te spreken.

Ik heb die dag enorm genoten van de mooie woorden en het prachtige nieuwe gebied. Het is dat je een woody op de achtergrond ziet, want je waant je echt in EuropaPark!
Bas
CV Freak

Berichtdoor Robberrrrt op ma jul 12, 2010 15:04

Wow... Of het nou het goede filmpje is wat het er zo mooi uit laat zien dat weet ik niet. Maar ik heb er niets op aan te merken.

Om een park goed te laten zijn heeft het niet alleen maar grote, heftige of speciale attracties nodig. Daarom is deze misschien ietwat "simpele" uitbreiding erg goed voor Toverland. Het ziet er gewoon supermooi uit! Alles tot in de puntjes uitgewerkt. Gewoon perfect! Ik ben benieuwd waarmee Toverland ons nog meer mee gaat verrassen!
Parken 2010

Gedaan
-Disneyland Resort Parijs.
-Walibi World.

Vooruitzicht
-Toverland.
-Bobbejaanland.

In een rollercoaster is ieder individu gelijk, ze gillen allemaal op hetzelfde moment!

de Efteling. Een wereld vol wonderlijke wachtrijen!
Robberrrrt
Pre-Member

Keer terug naar Binnenland